Miért nem beszéltem a 10 GB-os Expressről?

<puffogás>
Mert nem tudtam róla. Más sem nagyon tudott róla.

A Microsoft számomra az a cég, amelyiknek olyan kiváló fejlesztői vannak, hogy csak na, és olyan marketingesei, hogy ha nem lennének olyan kiválók a fejlesztők, talán be is csuktak volna már. Erre az egyik kirívó példa az SQL 2008 kampány volt. Hányan szenvedtek azzal, hogy hiába volt clusterük, nem tudtak installálni SP-t 10-15 perc leállás nélkül, ami alapjaiban döntötte meg a nagy rendelkezésreállás élményét. Ehhez képest SQL 2008-at lehet node-onként patchelni, egy failovernyi, azaz 25-55 másodperc kieséssel. Ég és föld szerintem – de csak véletlen, egy technikai blogon tudtam ezt meg. Ugyanakkor a tonnányi marketingvacak meg már égette a szememet, ha megnéztem az SQL Server honlapot.

Most az R2-nél valahogy hiányzott az egységes kommunikáció, mint olyan. Különböző emberek különböző dolgokat tudtak, hogy hogy fog kinézni a végleges termék, de pl. a 10 GB-os Express mérethatárt csak a bejelentés napján az SQL Express blogban olvastam először. Az amerikai MVP-k meg azon buktak ki, hogy miért 2008-as feature-öket marketingelnek a 2008 R2 bemutatón, miért nem 2008 R2-eseket.

Sebaj, majd a Denali (SQL Server 11) talán jobb lesz… A nevet Dan Jones hozta nyilvánosságra, tévedésből (azt hitte,hogy publikus), le is szúrták érte, a http://blogs.msdn.com/dtjones/archive/2010/02/14/codename-denali.aspx pedig hamar el is tűnt, de akkorra már késő volt… Az MVP Summiton ki is röhögte mindenki szegényt, amikor az NDA fontosságára hívta fel a figyelmünket az előadása kezdetén. Ő is nevetett, bár nem pont úgy, mint mi.

Megnéznék egy céget, ahol az Apple marketingesei dolgoznak a Microsoft fejlesztőivel. Az nagyot szólna…
</puffogás>

Leave a comment